Gemma Bosters

Gemma Bosters

Gemma Bosters uit Velp Gelderland (1960) heeft een grote passie in het vormen van keramische beelden. Ze boetseert haar werk van grove chamotteklei waarna ze het beschilderd met diverse engobe kleuren, glazuren of acrylverf. De inspiratie haalt ze uit verschillende onderwerpen zoals natuur, dans en muziek (latin). Gevoelens als genot, blijdschap en plezier spelen een grote rol.

 

Andrea de Weerdt

Andrea de Weerdt uit Heino (1962)    is als kunstenaar hoofdzakelijk autodidact.

Andrea maakt o.a. mixed media schilderijen. Ze past verschillende technieken toe en werkt met verschillende materialen. Haar schilderijen hebben prachtige structuren en texturen. Zorgvuldig bouwt zij met veel liefde laag voor laag op. Haar liefde voor de natuur, en de vergankelijkheid van materialen komen in haar werk naar voren.

 

Maya Mastwijk

Maya Mastwijk

Tweedehands spullen -meestal delen ervan- combineer ik tot abstracte beelden. Ik zoek een manier waarbij voorwerpen die eigenlijk niets met elkaar te maken hebben, die weggegooid zouden worden, toch een mooie nieuwe eenheid kunnen vormen. Terwijl de compositie schijnbaar logisch is, is het vaak verrassend hoe de sculpturen in balans kunnen blijven. Ik hoor vaak: doe er een schroef in of lijm het vast. Voor mij is dan het principe weg. Het enige wat de verschillende onderdelen nodig hebben om te blijven staan, en een tweede kans te krijgen, is elkaar.

Ton van Sprang

Ton van Sprang

Beeldhouwen is voor Ton een fascinerende bezigheid waarbij de uitdaging ligt in het creëren van iets wat er nog niet is.Ton zijn voorkeur gaat uit naar het werken met natuurlijke materialen zoals steen en hout.Ton werkt graag in marmer, Belgisch hardsteen ,albast en eikenhout. Zijn werk laat zich omschrijven als figuratief en abstract. De objecten ontstaan door vormen welke Ton in het dagelijks leven tegenkomt. Zijn passie ligt in het verbeelden van de beweging. Voor het uitbeelden hiervan maakt Ton graag gebruik van dansende menselijke figuren en vogels.

 

 

Pim van Sprang

Pim van Sprang

Het natuurlijke levendige van hout is voor Pim een uitdaging. Pim vraagt zich vaak af, ‘Hoe ga ik om met de kwasten en jaarringen? ‘Opgenomen worden in die spelingen van de natuur. Met alles wat er door de natuur al in gebakken was, het liefst werkt Pim “en taille directe”, (rechtstreeks beeldhouwen in steen of hout). Het object ontstaat onder je handen, veel van Pim zijn werken zijn abstract. Dit komt ook voort uit de manier hoe Pim te werk gaat. Het lijnenspel, gevormd door de jaarringen en de kwasten, is vrijwel altijd bepalend voor de vorm.

Reina Ramakers

Reina Ramakers

De kunstenaarscarrière van Reina werd niet bewust aangepakt, maar is grotendeels door toeval bepaald.In de jaren ’70 maakte ze voornamelijk abstracte wandkleden met daarin verschillende materialen verwerkt. Begin jaren ’90 ging Reina zich met beeldhouwen bezighouden. Ze heeft een aantal lessen gevolgd in de techniek van het steenhouwen, maar is grotendeels autodidact. Duidelijk waarneembaar aan haar werk is haar liefde voor het materiaal. Het lijkt of ze voortdurend communiceert met de steen,de lijnen en structuren, die ontstaan door de tijden. Met name het samengaan van haar innerlijke taal en die van de steen is één van de boeiende aspecten van  haar werk.

Robert Ram

Robert Ram

Robert dwaalt in zijn werk graag rond in de wereld van vervreemding en geeft daar mede door zijn rijke fantasie gestalte aan door uiteenlopende composities te creëren.Stromingen in de kunst zoals het surrealisme en het magisch-realisme boeiden Robert al op jonge leeftijd. De rijkdom aan details zorgen ervoor dat er veel te zien en te ontdekken valt in zijn schilderijen. De aanzet tot een nieuw schilderij kan van alles zijn dat zijn fantasie prikkelt en dat kan variëren van een passage uit een boek, een vakantiefoto, een filmbeeldfragment enz.

Mieke van den Hoogen

In het werk van Mieke komen naturalistische elementen, abstracte vormen en emoties samen. Tijdens haar studie aan de Kunstacademie van Maastricht ging haar interesse uit naar de keramiek en de expressie mogelijkheid van de dunne scherf. De vrouwen die zij maakt zijn geen schoonheid ideaal, maar geven weer een lichaam waarin geleefd wordt. Het wordt asymmetrisch opgebouwd, het lijf voelt geen dag hetzelfde. Ook maakt zij vazen, groot en klein , eventueel van porselein, waarin vooral het spel met kleuren van belang is. Ook beesten zijn een favoriet onderwerp, op dit moment zijn het zee beesten van porselein, een en al kleur.

Elly en Adri van der Graaf

Voor de sieraden die Elly en Adri ontwerpen is de vormgeving, naast de draagbaarheid het uitgangspunt. Dit levert verrassende modellen op. De vormgeving is van strak, bijna minimalistisch, naar uitbundig. Maar altijd wel met een duidelijke eigen stijl. De uitvoering, met oog voor detail, is vaak in zilver. De kleur en eigentijdse uitstraling van dit materiaal combineren mooi met veel natuurlijke stenen. Adri slijpt de stenen zeer vakkundig, Adri en Elly hebben een heel eigen kijk op de verwerking van (edel) stenen. Daarnaast verwerken zij ook veel stenen in hun natuurlijke vorm, met vaak de mooiste natuurlijke breukvlakken.

Nanny ter Wiel

Zo lang Nanny zich kan herinneren stond haar leven in het teken van muziek en kunst. Haar hele leven is ze bezig met schoonheid in klank, in vormen, in lijnen en in kleuren. Pastelkrijt en olieverf zijn haar favoriete materialen om uit te drukken wat ze wil weergeven: portretten, stillevens, ons Waddenlandschap, mooie bloemen, de kop van een dier, inclusief de mooie ogen of gewoon een fantasievol onderwerp. In alle technieken waarin Nanny werkt vindt ze elk detail een belangrijk element. Kleine dingen kunnen haar heel erg boeien en het maakt dat ze iets in een werk kan leggen wat helemaal van haar is. Ze heeft regelmatig exposities in binnen- en buitenland. Ze heeft verschillende prijzen en nominaties op haar naam staan.