Wilma Hoebee

Wilma Hoebee

De essentie van Wilma’s werk is de natuur, de plek van mens en dier in de natuurlijke orde. De natuur heeft voor ieder schepsel haar eigen logische ontwerp, dat tot uitdrukking komt in de door Wilma gebeeldhouwde vormen. Zij weet als geen ander haar vogels en andere dieren hun eigen persoonlijke uitstraling te geven. Wilma heeft de academie Karel Gomes gevolgd die gericht is op figuratief beeldhouwen vanuit de ambachtelijke traditie.

Lida Dijkstra-Pastoor

Vanaf 2004 werkt Lida met glas. De techniek die zij gebruikt, heet glasfusing. De kunstwerken die Lida maakt zijn duidelijk van haar hand. De thema’s zijn: bloemenvelden, glazen stadjes, abstracte glasobjecten en zijn zeer kleurrijk en verfijnd. Aan inspiratie ontbreekt het haar nooit. Door de jaren heen veranderen de werken steeds en ieder kunstwerk is uniek. Vanaf 1996 exposeert Lida bij galeries, en beeldentuinen en ze organiseert zelf exposities met haar glasobjecten.

Daphne Oosterlaan

Het werk van Daphne wordt gekenmerkt door gestileerde grafische vormen, waarbij kleurgebruik en contouren een belangrijke rol spelen. Het zijn de dagelijkse taferelen geschilderd in vrolijke kleuren, die de kijker doen glimlachen. Inspiratie komt veelal uit de natuur, van foto’s en vakanties naar Scandinavië. Ze werkt met acrylverf op doek of paneel en experimenteert graag met diverse materialen. Daphne geeft schilderworkshops in eigen atelier en exposeert in binnen en buitenland

Peter Bes

Peter Bes

 

Sinds 1 mei 2017 ben ik lid van het kunstenaarscollectief. Ik ben geboren in 1952 in Utrecht, maar woon sinds 2007 in Drenthe. Mijn kunstwerken maak ik voornamelijk van steen en glas. Sinds kort is daar ook hout en metaal als materiaal bijgekomen. Ik heb vele cursussen en workshops gevolgd voor diverse glastechnieken en steen bewerken in binnen- en buitenland. Mijn inspiratie haal ik uit het materiaal. Het glas met zijn transparantie en zijn hardheid daagt mij uit om het naar eigen idee te vormen.Bij steen is vooral het uit het steen laten ontstaan van het beeld mijn basisgedachte. Naast het maken van eigen werk begeleidt en stimuleer ik mensen met een verstandelijke beperking in het werken met steen en glas.

www.glastro.com

 

Hugo Galama

 

hugo 2

 

 

 

 

Hugo Galama

Hugo observeert graag mensen en heeft daarbij oog voor kwetsbare, ontroerende momenten, welke vaak allerlei associaties en oude herinneringen oproepen. Deze pelt hij tot hun essentie af, maar kunnen hem ook aanzetten tot verleidelijke, theatrale fantasieën. Hij werkt deze vervolgens in uiteenlopende materialen driedimensionaal uit. Liefst met een scheutje humor. In 1989 vond de start van zijn kunstzinnige scholing plaats aan de “Nieuwe Academie” en vervolgens bij “Artibus” te Utrecht. Naast zijn werk als beeldend kunstenaar is hij ook werkzaam als loopbaanpsycholoog en coach. Vanuit Schik, Préau en zijn eigen atelier geeft hij uiteenlopende beeldhouwcursussen.

www.atelier-ansen.nl

Edith Tergau

 

edith

 

 

 

 

 

 

 

Edith Tergau

Het werk van Edith gaat over onderlinge relaties, groei en het onherroepelijke verval van de mens maar ook van de natuur en op celniveau. Het zijn vaak verstilde momenten van het leven en afsterven. Ze wordt geïnspireerd door microscoop beelden van planten, zaden, (ziekte-)kiemen en radiolaria (microscopische zeediertjes). Daarnaast is ze gefascineerd door oppervlaktestructuren. Het liefst werkt ze met gechammot-teerde klei, die electrisch wordt gestookt. De beelden zijn deels onbewerkt en deels gedecoreerd met porselein-, engobes, oxides, pigmenten, een beetje luster of bladgoud, glazuur. Soms zijn de werken raku gestookt.

www.atelierdeskleis.nl

Peter IJsseldijk

 

peter 2

Peter wordt geïnspireerd door kracht en beweging. Sinds zijn jeugd is hij gepassioneerd door kunst. Die passie geeft hij vorm in beelden, tekeningen en schilderijen van de mens. Zijn beelden worden langzaam gekneed in was. Rank, eigenzinnig, gevoelig, expressief. Om uiteindelijk gestold te worden in brons. Zijn ervaring is dat hij door het maken van beelden niet de buitenkant vormt en creëert, maar juist de binnenkant van de mens onthult en daarmee zichtbaar maakt.Waardoor hij een ziel laat voelen. Omdat zijn beelden zelf een ziel hebben wordt er iets wakker geroepen in de toeschouwer.

www.art-point.me

Cornelius

cornelius

 

 

 

 

 

Cornelius

De schilderijen van Cornelius hebben een duidelijke eigen taal. Het avontuur van het schilderen is voor hem als een ontdekkingsreis, op zoek naar een nieuwe, tot dan toe, onbekende wereld. Het gebruik van vrijwel uitsluitend prismatische kleuren geeft de schilderijen een openheid en kracht die de energie van het beeld ondersteunen en versterken. Ook vinden we in de werken afdrukken, tekens en sjabloonachtige elementen die kleurpartijen verlevendigen en een eigen waarde geven. De schilderijen worden gemaakt zonder een praktisch doel voor ogen. Ze hebben een andere bestaansgrond dan praktisch nut. De schilderijen zijn  belangeloos. Ze behoeven zelfs niet te behagen.

www.corneliusArt.com

 

 

Fenneke Bonsema

Fenneke maakt zowel abstract als figuratief werk en schildert voornamelijk met acrylverf. Daarbij verwerkt ze ook wel materialen op het doek zoals stof, touw, verdikkingsmiddelen. Ook zijn veel schilderijen gespateld. Ze heeft een eigen stijl ontwikkeld die in de loop der jaren nog steeds veranderd en werkt graag met kleur. Het meeste heeft ze geleerd door heel veel te schilderen en te durven experimenteren. Haar inspiratie haalt ze vaak uit Afrika. Door mens en dier vast te leggen op doek, probeer ze de schoonheid, kracht of kwetsbaarheid over te brengen.

www.fennekebonsema.nl

Esther Velzeboer

Esther volgde haar opleiding op de Academie voor Beeldende Vorming in Amersfoort. Na haar studie vertrok zij voor een aantal jaren naar Carrara in Italië. Vanuit haar klassieke en figuratieve achtergrond zocht zij naar vereenvoudiging, naar een verstilling van de vorm. Na die verstilling komen de variaties, iets meer in beweging, soms krijgen ze een hand of een halve kop of benen en voeten erbij.Het willen vervagen van de figuur, en alleen enkele accenten willen leggen, brengt haar naar het zoeken naar doorzichtige materialen, en zo kwamen de aanvullingen met het epoxyhars. Zo is het ene beeld weer het begin voor het volgende.

www.beeldhouwatelier.nl